Friday, March 14, 2014

Promo Dia Bukan Arissa (1)




Ada yang dah baca, ada yang belum baca lagi kan novel Dia Bukan Arissa?

Meh kita nak share sedutan novel ini... mana tahu kalau minat terus melompat ke kedai buku~!

DIA BUKAN ARISSA

Tiba-tiba iPhone milik Arissa berbunyi. Arlisa sedikit cemas apabila melihat nama yang tertera ialah Adam Farhan. Setelah beberapa saat dia menatap telefon itu, barulah dia menjawabnya.

“Helo...” jawab Arlisa perlahan.

“Helo, dear! You kat mana ni? I dah tunggu you kat balai menunggu ni.” Suara Adam jelas kedengaran. 

“I... I baru sampai.” Arlisa menjawab teragak-agak. Dia masih lagi takut dengan realiti yang sedang dia hadapi nanti.

“Oh... I nampak you.” Adam memandang tepat ke arah kelibat seseorang yang memakai blaus putih dan seluar slack hitam. Wanita itu kelihatan seperti dalam kekeliruan dan tercari-cari sesuatu.

“Mana?” Arlisa cemas. Dia menoleh ke kiri dan kanan. Tiada sesiapapun yang menyerupai wajah Adam yang dia lihat di gambar sebelum ini.

“Turn back please, dear...” Adam tersenyum melihat gelagat isterinya yang bagai rusa masuk kampung. Terpandang-pandang sana sini. “I’m herelah, sayang!”

“Okey.” Hati Arlisa terasa seperti mencucuk-cucuk. Adakah dia sudah bersedia? TUHAN, tolonglah... Dia memejamkan matanya. Come on, Arlisa! Toleh cepat!

Arlisa menoleh ke belakang. Terlihat dua orang manusia sedang tersenyum manis. Seorang lelaki dan seorang lagi budak perempuan yang comel. Kedua-duanya sedang ketawa kecil melihat dirinya. Manakala dia seperti orang dalam khayalan. 

“Mama!” Ameera datang memeluk ke kaki Arlisa.

Arlisa tersenyum dan cuba mengawal perasaan. Dia menunduk dan mencium pipi kanak-kanak berkenaan. Comel! Seketika dia bangun dan bersedia untuk menyalami Adam walaupun hatinya masih belum rela. Namun, sesuatu yang tidak terjangka telah dilakukan Adam. Adam telah memeluk dirinya dengan erat tanpa dia sempat melakukan apa-apa! 

Dia tergamam seketika. Dia cuba menolak badan Adam ke belakang, namun dia tidak mampu merungkaikan dakapan tersebut. Dakapan itu terlalu erat. Lalu, dia cuba untuk menggunakan taktik lain.

“Adam, I tak selesa...” Arlisa cuba meloloskan dirinya dari pelukan Adam.

“Oh, I’m sorry. You mesti letih kan?” Adam meleraikan pelukan.

Arlisa hanya mengangguk perlahan. Lalu dia menghela nafas panjang. Ya ALLAH, akhirnya! Dia melepaskan aku. Tangannya sedikit menggeletar. Tidak pernah seumur hidup seorang lelaki mendakap dirinya sebegitu erat. Lain kali aku harus lebih berhati-hati.

Untuk membaca bab-bab yang lain jom klik link ini ..... http://bit.ly/1hhS18i

No comments:

Post a Comment